вторник, 29 септември 2015 г.

Мързелива лютеничка "Любопитко"




Тази рецепта я видях преди месец в кулинарните групи, където постоянно се въртеше със снимки и хвалби колко била хубава.Онзи ден отново я засякох и си казах -"ще се пробва". Оригиналната рецепта е от сайта Любопитко, чийто автор е Елена Иванова, точно тази рецепта ползвах и аз с малки изключения и незначителни промени. Получи се наистина разкошна лютеница, точно каквато обичам аз и все по рядко откривам в търговската мрежа. Благодаря на Елена Иванова за прекрасната рецепта!

Продукти:
3кг червени чушки
2кг домати-аз използвах розови
1кг патладжан
600гр моркови
3скилидки чесън
2/3ч.ч захар
1/3ч.ч оцет
1 ¼ ч.ч олио
3с.л. сол
Черен пипер и кимион на вкус

Начин на приготвяне: Почистете и обелете патладжана,нарежете го на кубчета и го посолете,оставете го за 30мин да се отцеди горчивата вода. Чушките и морковите също се почистват и нарязват на едро, а доматите след като се нарежат се посоляват и оставят в гевгир за да се отцеди излишното количество течност в тях.
Ако прецените може да обелите предварително доматите като ги цепнете леко от едната страна и след това натопите за няколко секунди във вряла вода, аз лично не ги белих, накрая при пасирането всичко се смила идеално.
Сложете всички зеленчуци в голяма дълбока тава с диаметър поне 40см,, ако нямате такава ползвайте две тави. Върху зеленчуците сложете солта, захарта, оцета и олиото и разбъркайте всичко хубаво с ръце. По оригинална рецепта се слага кромид лук, магданоз и вино но аз не сложих.
Сложете тавата във предварително загрята фурна на максимални градуси-250 и покрийте с домакинско фолио или хартия за печене, като просто леко се покрива тавата без да се запечатва, за да може течността която ще отделят зеленчуците да се изпарява.
Пече се докато зеленчуците останат без никаква течност, само на мазнина, като периодично се разбърква - на мен ми отне 2часа печене.
След това извадете тавата, сложете нарязания чесън и подправките и отново пъхнете тавата във фурната за още 5-6мин.
Печенето приключи ,извадете тавата, вземете пасатор и пасирайте още докато е топла. Ако пасатора ви не е метален, а пластмасов, изчакайте леко да се охладят зеленчуците и чак след това направете тази стъпка.
Пасирайте колкото прецените че ви е необходимо, според предпочитанията ви, след което разпределете лютеницата в чисти и сухи буркани.
Стерилизирайте за около 10-15мин. Аз не съм стерилизирала, просто я сипах гореща в бурканите, затворих плътно и обърнах с капачките надолу. Страхотна е наистина, опитайте :)





 