четвъртък, 2 март 2017 г.

Сладки макарони с крема сирене


Сия Рибагина

Тези сладки макарони са често хапвани от моето семейство. Винаги имам пакет макарони в шкафа и не ми се налага да мисля какво лесно да забъркам за закуска през почивните дни.
Освен че стават лесно и не изискват някакви специални техники се получават и много вкусни, да не казвам че са ми и любими :) Ще се харесат на всички, които като мен комбинират паста или макарони със захар и сирене- хем да е сладко, хем да има и леко солена нотка.
Тук отново съм ползвала моята любима марка за паста- La Grande Famiglia. От както ги намерих, не съм ползвала други, изключително вкусна паста, яйцата в състава им освен че придават вкус, дават и един прекрасен бледо жълт цвят, който радва окото. Не желая да звучи като реклама, но наистина ви ги препоръчвам, не са скъпи и ги има във всеки по голям магазин. В случая съм използвала фузили, вие естествено може да ползвате каквато паста имате, опитвала съм и с пенне, но фузилите вероятно заради спираловидната си форма някак по добре поемат течността. Захарта в рецептата е ориентировъчна, добавете според вкуса си.
Да ви е сладко :)

Продукти:
  • макарони фузили (фусили) - 400 г La Grande Famiglia
  • сол
  • прясно мляко - 800 мл
  • захар - 6 с.л
  • масло - 50 г
  • крема сирене - 300 г
  • яйца - 4 бр.
  • ванилия - 2 бр.
  • за поръсване:
  • захар
Начин на приготвяне:

Сварете макароните според указанието на опаковката в подсолена вода, отцедете и охладете.
Сложете в купа захарта и крема сиренето и разбийте с миксер, постепенно добавете яйцата едно по едно, като бъркате непрекъснато, накрая добавете прясното мляко и ароматизирайте с ванилията.
Намажете тавичка с масло и сложете макароните, залейте ги с получената смес и отгоре сложете нарязано на дребни парченца масло.
Сложете в загрята фурна на 180 градуса и печете до зачервяване и готовност на макароните за около 20-25 мин.
Пред да са напълно готови по желание извадете макароните и поръсете отгоре малко захар, сложете ги отново във фурната до карамелизиране и златист загар.
Извадете от фурната и охладете.