понеделник, 12 март 2018 г.

Крем супа с тиква и броколи



Ако Ви харесват рецептите може да ме подкрепите като посетите YouTube канала ми, в който качвам видеа с нови предложения тук :)

Продукти: за 5 порции

Тиква – 600 г
Броколи – 200 г
Морков – 100 г
Бульон –  800 мл зеленчуков
Прясно мляко – 300 мл
Масло – 60 г
Сол
Черен пипер
Куркума – 1 ч.л
Мащерка – 1 к.л
За крутоните:
Хляб – 2 бр филии
Зехтин – 2 с.л
Сол
Червен пипер – 1 к.л
Черен пипер –  1 щипка
Мащерка – 1 к.л

 Направете си крутоните като намажете тавичка с малко зехтин.
Нарежете филиите хляб на дребни кубчета, поръсете със зехтин и подправките, разбъркайте ги, така че всички парченца да се овкусят и сложете в загрята фурна на 200 градуса с функция грил за около 5 мин да се запечат.
Почистете тиквата и морковите, нарежете ги на малки приблизително еднакви парчета, за да могат да се сварят по едно и също време.
Сипете бульона в тенджера, поставете тиквата и морковите в нея и сложете на котлона да се свари за около 20мин. Подправете със сол. Ползвала съм домашен бульон от зеленчукови изрезки, който си приготвям и замразявам, ако нямате може да ползвате и само вода в същото количество.
Почистете броколи, аз съм махнатла стеблата, ползвала съм само горната им част с малка част от стъблата.
Когато тиквата омекне добавете броколи, разбъркайте и гответе 5 мин.
Махнете тенджерата от котлона, затоплете млякото.
Подправете зеленчуците с куркума, мащерка и черен пипер. Сложете маслото и с помощта на пасатор разбийте супата като добавяте по малко и от млякото до желаната гъстота. Имайте в предвид, че като изстине супата ще се сгъсти още, така че ако течността от бульона и млякото ви се вижда много, не се притеснявайте.
Върнете тенджерата обратно на котлона и оставете да кипне, щом клокне махнете.
Поднесете супата с крутоните.