петък, 6 юли 2018 г.

Дунавски вълни - сладкиш мечта!




Черешите този сезон ми бяха в повече, след като случайно попаднах на една дама от Кюстендил, която имаше количества от този прекрасен плод. Аз естествено си купих повечко, да имам.. и след като направих една доза чудесно черешово сладко, то взеха че ми останаха череши. Отдавна се канех да направя сладкиш дунавски вълни, но все отлагах. Този страхотен сладкиш съм го срещала в много варианти, общо взето основата се приготвя с едни и същи продукти, формата стандартно му е правоъгълна, а плодовете са пресни вишни, череши, такива от компот, та дори и с ябълки. Рецептите наистина са  много, лично аз изгледах и клипчета в youtube, попаднах и на рецептите за прелестната торта на Петя в блога и ”Ухае на..”, която може да видите ТУК и нейния невероятен сладкиш ТУК 

Рецептите и са разкошни, а снимките толкова пленителни, че щом зърнах започнах да преглъщам. Водех се по рецептата на Петя, сладкиша се получи невероятен, като за първи път съм изключително доволна. Шоколада за глазурата не го оставих да стегна, поради факта, че бързах да направя няколко снимки, преди да са го нападнали, но следващия път съм решена да е идеален и на вид J
Петя, сърдечни поздрави и големи благодарности за чудесната рецепта J

Продукти:
Череши – 400 г
Захар – 200 г
Масло  - 250 г на стайна температура
Ванилия – 1пакетче
Сол – 1 щипка
Яйца – 5бр
Бакпулвер – 1пакетче
Брашно  - 350 г
Какао – 3 с.л
Прясно мляко – 4 с.л
За крема :
Масло – 200г
Прясно мляко – 500 мл
Пудинг ванилия – 1 пакетче на Йоткер (за варене)
Захар – 50г
За глазура:
Шоколад – 200 г натурален
Масло – 30 г

Начин на приготвяне:
Почистете черешите, измийте ги, махнете дръжките им и с помощта на безопасна игла махнете внимателно костилките. Ако имате уред за отстраняване на костилките ползвайте него, аз имам но не ми е удобен, а и по бързо става с безопасна игла.
Маслото и яйцата трябва да са на стайна температура.
Поставете маслото в купа заедно със захарта и щипка сол. Разбъркайте с миксера до получаване на гъст маслен крем.Започнете да добавяте яйцата едно по едно, докато се усвоят в сместа.
Брашното и бакпулвера пресейте и при непрекъснато бъркане на части го добавете с 2с.л от прясното мляко до получаване на гъста и тежка смес.
Разделете сместа на две равни части. В едната част сложете какаото и 2 с.л прясно мляко и разбъркайте до получаване на гъста какаова смес.
Намажете тавичка с малко олио, ползвах кръгла с диаметър 28см, вие може да ползвате и правоъгълна, аз съм фен на кръглото и честно казано правоъгълните тавички са ми дефицит J
Сипете в тавата първо бялата смес, разпределете я равномерно, отгоре сипете какаовата, като с помощта на шпатула или лъжица я разпределете равномерно върху бялата. Най отгоре наредете черешите без да ги притискате, по време на печене те си потъват в тестото.
Сложете сладкиша във фурна на 170 градуса и печете за 25-30 мин до суха клечка. Извадете и оставете сладкиша да се охлади.
Направете крема като за целта отделите 100 мл от прясното мляко, а останалото заедно със захарта сложете в тенджерка на котлона да заври. В купа сложете отделените 100 мл мляко и сипете пудинга, разбъркайте до хомогенна смес без бучки. Щом млякото кипне, намалете котлона и внимателно на тънка струя започнете да сипвате от разтворения пудинг, като непрекъснато бъркате до получаване на гъст ванилов крем. Махнете от котлона и го прехвърлете в купа, като го покриете със стреч фолио и оставете да се охлади.
Накрая разбийте маслото и с лъжица добавяйте от охладения крем до получаване на пухкава кремава смес.
Разпределете получения крем върху сладкиша, загладете равномерно и оставете за няколко часа на хладно.
За глазурата разтопете на водна баня шоколада  и добавете малко масло. Разбъркайте и и оставете леко да се охлади. Разтопения шоколад излейте върху сладкиша, размажете го по цялата му повърхност и с помощта на сладкарско гребенче (аз ползвах вилица) направете леки вълнообразни черти, които наподобяват вълни. Оставете шоколада да стегне (аз не го дочаках) и разрежете на парчета.