вторник, 28 август 2018 г.

Медени круши с карамел



Ако Ви харесват рецептите може да ме подкрепите като посетите YouTube канала ми, в който качвам видеа с нови предложения тук :)

Продукти:

Круши – 3 бр
Сайдер – 200 мл круша
Захар – 1 с.л
Канела – 1 ч.л
Стафиди – 3 с.л тъмни
За карамела:
Мед – 3 с.л
Захар – 50 г
Масло – 50 г краве

Измийте, обелете, разрежете на половина крушите и внимателно с лъжичка махнете семенната част в средата им.Сложете ги в тавичка със сайдера, поръсете с лъжица захар и поставете във фурната на 180 градуса за 20 мин да омекнат.

Аз съм ползвала зелени зимни круши, които са по твърди и имат нужда от предварителна обработка. Ако ползвате жълти добре узрели круши може да пропуснете тази стъпка.

Смесете захарта с канела и разбъркайте.
За да карамелизирате крушите ги извадете от тавата, отцедете и оваляйте обилно всяка в захарта и канелата.
Сложете маслото в тиган и разтопете, като започне да образува пяна поставете крушите.
Сипете течен мед върху плодовете и гответе докато се карамелизират като ги объръщате внмателно да поемат карамеления сос и от двете страни.
Накрая поставете стафидите и махнете от котлона.
Крушите са готови, когато добият карамелен цвят.
При мен се получи доста гъст карамелен сос, който щом изстина се сгъсти още повече, за това ако предпочитате да е по течен може да добавите към соса 50 мл течна готварска сметана.
Поднесете крушите полети със соса и малко от стафидите.