вторник, 17 декември 2019 г.

Най - вкусната супа със свински бекон и зелева чорба




Ако Ви харесват рецептите може да ме подкрепите като посетите YouTube канала ми, в който качвам видеа с нови предложения тук :)

Времето е сравнително топло за средата на декември и вирусните заболявания и тази година не ме пропуснаха. По цял ден лежа и се чувствам като „изстискан лимон” , не мога да мръдна, всичко ме дразни и готвенето не ми е  дейност, която мисля да извършвам точно сега. Мъжът ми обаче с мерак да помогне решава, че днес ще готви той. Отваря хладилник, шкафове и се почва ровене за налични продукти. Има месце, малко картофи, фиденце, основните неща за една перфектна супа...Отдава му се, особено със супите, какво им прави, какво им бае, винаги се получават страшно вкусни. Искам да ви представя една „мъжка” супа или по точно чорба, която е толкова вкусна и засищаща, че реших..тази седмица той ще готви J Аз спах, целия ден, на обед ме събуди аромата на топла чорба, хапнах, беше жестока – вкусна, много ароматна, с много крехки парчета месо, мазничка, но не прекалено и една приятна кисела нотка, която дава апетит за още и още J Сложил от сока на зелето – перфектно J) Станах.. за снимка..щракнах супата на две на три, то със снимките като съм здрава хич не ми се отдават, пък какво остава сега като не ми е добре, но на кой му пука, бързах да легна J
Приканвам ви най-сърдечно да опитате J
Ето как я приготви той:

Продукти: за 8 порции

Свински бекон – 800 г
Картофи – 4 бр
Моркови – 1 бр
Чушка червена – 1 бр
Праз лук – ½ стрък
Кромид лук – 1 глава малка
Чушка суха – 1 бр
Сол
Черен пипер – 1 к.л
Мащерка – 1 ч.л
Чубрица – 1 ч.л
Вода – 5 литра
Червен пипер – 1 к.л пушен
Зелева чорба – 1 ч.ч /сок от кисело зеле/
Магданоз
Черен пипер – 3-4 зърна
фиде - 1 шепа

Начин на приготвяне:
Месото се нарязва на дребни хапки, като е ползвал бекон, шарено месо, което обаче има сланинка, но не много. Ако месото има повече сланина, по голямата и част трябва да се изреже. Слага се водата в голяма дълбока тенджера на котлона да кипне.
Поставя се месото със зърната черен пипер да се свари като периодично се премахва образувала се пяна.
През това време се почистват и нарязват зеленчуците на дребно.
Проверява се месото, като омекне се добавят зеленчуците..всичко е сложил на куп, отстранете по възможност зърната черен пипер, не са приятни ако се схрускат..направил го е, което ми направи добро впечатление J
Разбърква се, котлона се поставя на средна температура, слага се малко сол и се готви до готовност на зеленчуците. Не прекалявайте със солта, после се добавя от зелевия сок, който логично е солен..
При готовност се добавя зелевата чорба, подравя се на вкус с всички подправки, слага се шепа фиде, кипва за още 5 - 6 минути, поръсва се с нарязан на ситно магданоз и се маха от котлона.
Сервира се гореща J