четвъртък, 1 октомври 2015 г.

Палачинки с газирана вода

Пробвала съм много рецепти за палачинки,само с вода или прясно мляко,или в комбинация от двете,но тази е изключително сполучлива.Получават се много мекички и вкусни,а намазани със сладко или шоколад са просто уникални! Дебелината може сами да определите според предпочитанията ви,на мен лично по тънички ми харесват повече.Ето и рецептата:


200 гр.смокини сладко (по избор)
1 бр.ванилия
10 с.л.брашно тип 500
500 мл газирана вода
3 к.л.захар
1 к.л.сол
50 гр.масло
3 бр.яйца
Начин на приготвяне:


  • Разбъркват се добре яйцата със захарта и разтопеното маслото, прибавя се газираната вода. След това се слага и пресятото брашно със солта и ванилията.
  • Бърка се до хомогенност, сместа трябва да е малко по-рядка от боза, ако е необходимо, се добавя още брашно или газирана вода.
  • Оставя се в хладилника за 1 час.
  • Палачинките се пържат в сгорещен тиган, като се сипва по един черпак от сместа и се разпределя по дъното на тигана. Когато започнат да се получават дупчици, се обръщат от другата страна.

  • Аз използвах тефлонов тиган и поради това, че в сместа има масло, не беше необходимо да се слага допълнително мазнина. В случай, че разполагате с обикновен тиган, е добре да сложите малко преди пържене.
  • Газираната вода действа като набухвател, затова в тази рецепта не се включва сода бикарбонат, мая или бакпулвер.
  • Готовите палачинки се мажат по желание с мед или сладко, в случая съм използвала сладко от зрели смокини. Получават се 20-25 броя, взависимост от големината.
  • Да ви е вкусно!