вторник, 24 септември 2024 г.

Изумително печено зеле с патешко месо

Изумително печено зеле с патешко месо

Днес съм приготвила още една изумително вкусна рецепта с любимте ми патешки маншони. С тази скромна част от патицата можем да сготвим чудеса! Едно пакетче патешки маншони, както вече съм писала струва около 5-6лв, но прави вкус за милиони! Може да се приготвят на супа или печени с ориз, прясно и кисело зеле, картофи и какво ли не. А сварени и отцедени от бульона.. ах този апетитен бульон, придава наистина запомящ се вкус! Тази рецепта е съвсем проста и бюджетна, всеки който иска може да надгражда с още продукти или подправки, но за да бъде вкусно, не е необходимо да прелива от излишни съставки. В предишна рецепта съм обяснила че патешките маншони са част от крилата, продават ги замразени в опаковки от 800 г и вътре са около 10-12бр. Има ги във всички големи супермаркети в замразените витрини. По долу ще видите и видео как бързо и лесно приготвям всичко заедно в една тава! Опитайте и топнете залък в тази вкусотия!

Абонирайте се и за канала ми в YouTube като НАТИСНЕТЕ ТУК където може да гледате интересни видео рецепти, които приготвям лично в домашни условия. Ако харесвате рецептите ми, лесно може да ме последвате и в социалните мрежи, като натиснете на притурките за различните мрежи в страничната лента на блога. Сърдечно благодаря!

Продукти:

зеле - 1,5кг
патешки маншони - 800 г
лютеница - 200 г
вода - 200 мл
олио - 80 мл
бульон - 300 мл патешки/пилешки
дафинов лист - 2 бр
червен пипер - 1 с.л.
сол - 1 с.л. или на вкус
черен пипер - 1 ч.л или на вкус
за поръсване:
чесън - 2 скилидки /по желание
магданоз - няколко стръка

Как приготвям рецептата вижте във видеото тук 👇👇👇



Начин на приготвяне:

Измийте и почистете зелката. Нарежете на парчета и сложете в по голяма тава.
В купа сложете лютеницата, може да ползвате и смлени домати или пюре, но с лютеница е по вкусно. 
Сипете вода, аз ползвах бурканчето от лютеницата и с водата обрах остатъка останал по стените на буркана. 
Добавете олио и  подправките, разбъркайте до еднородна смес и изсипете в тавата върху месото и зелето. Хубаво с чисти ръце втрийте сместа в патешките маншони, така че да ги овкусите.

Сипете бульона, покрийте тавата с алуминиево фолио или ако имате към нея капак и печете в загрята фурна на 180C за около час и половина, до готовност. Ако е необходимо по време на печенето долейте още малко вода или бульон, при мен не беше необходимо, зелето пуска достатъчно течност и се свива.

Може предварително да сварите патешките маншони, като така ще ползвате бульона от варенето и ще намалите значително времето за готвене, аз ползвах вече отделен бульон, който замразявам и ползвам когато ми потрябва. 
Накрая може да махнете капака или фолиото малко преди готовност, за да запечете ястието отгоре.
Извадете от фурната и поръсете със ситно нарязан чесън и магданоз.
Чесъна може да сложете в тавата преди печене, аз не обичам вкуса на печен чесън, предпочитам го свеж, за това го слагам след изпичане и още докато е горещо поръсвам отгоре, разбърквам леко и така пуска страхотен аромат.

Да ви е вкусно!

Препоръчвам да опитате и рецептата ми за Ориз с патешки маншони или Моята рецепта за свинско със зеле 

Зеле с месо на фурна

Патешко с прясно зеле