понеделник, 3 юни 2024 г.

Вкусно патешко с ориз

Вкусно патешко с ориз

 Днес ви предлагам идея за малко по бюджетно ястие с патешко месо. Преди известно време в магазин Метро попаднах на тези разфасовки патешко и трябва да ви призная, че каквото и да се сготви с тях е невероятно вкусно. Това са патешки маншони, продават ги замразени, един пакет е около 800 г и цената им е около 4-5лв. Патешките маншони са "бутчетата" на патешките крилца, или по точно горната част от крилцето. Долните части са отделени и тях ги продават в разфасовки етикирани  като крилца, а тази част като маншон. Видях че ги предлагат от две фирми, аз купувам от тези на Penelope, по долу ще сложа снимка, и съм много доволна, в плика има средно по 10-12бр маншони. Онзи ден ги видях че ги има и в Кауфланд, дори и охладени. Сварявам ги и ползвам бульона, този бульон е уникален, придава страхотен вкус на ястията. Ползвала съм го за яхнии, с ориз, с картофи, толкова добре овкусява, супер ароматно и сполучливо, а месото толкова крехко, само пада от кокала. Опитайте, едно толкова обикновенно ядене като ориза, който всички често приготвяме, може да стане уникална вкусотия!

Абонирайте се и за канала ми в YouTube като НАТИСНЕТЕ ТУК където може да гледате интересни видео рецепти, които приготвям лично в домашни условия. Ако харесвате рецептите ми, лесно може да ме последвате и в социалните мрежи, като натиснете на притурките за различните мрежи в страничната лента на блога. Сърдечно благодаря!


Продукти:

Патешки маншони - 800 г
Сол - 1 с.л
Черен пипер - 5-6 зърна
Магданоз - няколко стръка
За ориза:
Ориз - 400 г
Кромид лук - 1 глава
Джоджен - 2 щипки сух
Чубрица - 2 щипки
Сол - 1 с.л
Черен пипер - 1/2 ч.л
Магданоз - 3-4 стръка
Бульон - 1,200 л от патешкото

Видео с приготвянето не успях да направя, но снимах готовото ястие, което може да видите тук 👇


Начин на приготвяне:

Размразете патешките маншони, измийте и почистете. Често по тях има мъх и пера, тези които ползвам са добре почистени, но съм попадала и на такива които не са. Почистете ги хубаво и сложете в тенджера, сипете три литра вода, сложете черен пипер зърна, сол и няколко стръка магданоз. Сварете маншоните до готовност на месото. Аз ползвах мултикукър и сварих под налягане на програма за супа за 20 мин.
Вие ако не ползвате мултикукър варете поне 40 мин и когато месото започне да се отделя от кокала са готови.
Извадете маншоните, сложете ги в тава.
Бульона задължително прецедете.
Измийте ориза през цедка със студена вода, така че максимално да падне нишестето от него. Разпределете и ориза в тавата, нарежете глава кромид лук на ситно, добавете и нея. Подправете на вкус със сол, черен пипер, малко чубрица и джоджен. Сипете 1,200 л от прецедения бульон. Съотношението на ориз/течност което ползвам аз е 1:3. Ако сложите една купичка ориз, сипвате три купички течност. Мазнина не съм добавяла, защото патешките маншони отделят достатъчно мазнина.
Разбъркайте всички съставки и сложете тавата във фурна на 180С градуса за около 30 мин до поемане на цялата течност от ориза.
При поднасяне поръсете с нарязан на ситно магданоз.






Патешка разфасковка маншони