четвъртък, 11 юли 2024 г.

Принцеси - печени филийки с кайма

Принцеси - печени филийки с кайма

 

Страхотно хрупкави и сполучливи принцеси с кайма! Всеки си има изпробвани рецепти за традиционни ястия, печива и закуски, на които се доверява и рядко им изневерява. От години ползвам само тази рецепта и винаги се получават идеално хрупкави, равномерно покрити и супер апетитни! Любими са на семейството ми и вървят задължително с чаша айрян. Хапват се веднага след изпичане, не остават, дори не ни стигат! Опитайте, ще ви харесат!
Абонирайте се и за канала ми в YouTube като НАТИСНЕТЕ ТУК където може да гледате интересни видео рецепти, които приготвям лично в домашни условия. Ако харесвате рецептите ми, лесно може да ме последвате и в социалните мрежи, като натиснете на притурките за различните мрежи в страничната лента на блога. Сърдечно благодаря!

Продукти:

хляб - 1 бр. нарязан
кайма - 500 г смес
яйца - 1 бр.
кисело мляко - 3 с.л.
магданоз - няколко стръка

лук - 1 бр. кромид
черен пипер
сол
кимион - 1щипка
мащерка - 1 щипка

Приготвяне:
Омесете каймата като в купа сложите яйцето, нарязания на ситно кромид лук, подправките, киселото мляко и месото. Киселото мляко предотвратява свиването на каймата при печене и тя остава равномерно разпределена, без да се свива в средата на филията. Може вместо кисело мляко да ползвате настърган кашкавал, мен ми стават много мазни и за това предпочитам киселото мляко.Разбъркайте всичко с ръце до пълното усвояване на всички продукти. Загрейте фурната на 180 градуса. Намажете всяка филия с част от сместа, като я разпределяте на по тънък  пласт. Сложете филийките в тава или директно върху металната скара на фурната. Аз ползвам само скарата от фурната. Така филийките се препичат отдолу и стават изключително хрупкави. Също много важно е да намажете филиите възможно най бързо и да ги сложите да се пекат, защото ако престоят намазани с каймата, тя пуска течност която съответно се поема от филийките и те стават влажни, меки и мокри. Запечете принцеските за около 15 минути до готовност на каймата и златисто-кафяв загар. 






Ако искате да си приготвите ястие, имате кайма и се чудите как да я използвате може да погледнете и тази рецепта за уникално вкусни кюфтенца, с които ще оберете овациите на вечеря!