събота, 10 февруари 2024 г.

Кюфтенца с кремообразен гъбен сос

 

Кюфтенца с кремообразен гъбен сос

Страшен любител съм на кюфтетата и честно казано вкъщи често ги приготвям. Опитвала съм какви ли не варианти и мисля , че тази рецепта ще Ви допадне. Няма нищо сложно в приготвянето, тук даже съм ползвала цели гъби мариновани от консерва. Такива простички на вид ястия се получават безумно вкусни, а соса е само за топене с прясно изпечен домашен хляб. Ама айде стига съм ги хвалила, наистина трябва да опитате :)

Продукти:
Мляно месо - 600 г
Яйца - 1 бр.
Галета - 2 с.л
Кромид лук - 1 глава
Сол и черен пипер - по вкус
Кимион - 1 к.л. смлян
Олио - 50 мл. за пържене
Гъби - около 600 г /ползвах 2 буркана цели мариновани гъби/
Зехтин - 1 с.л.
Краве масло - 100 г
Чесън - 2 скилидки
Бульон - 400 мл. телешки/зеленчуков
Сметана - 250 мл. течна за готвене
Червен пипер - 1 ч.л /лют
Сол и черен пипер - по вкус/ за соса
Магданоз - няколко стръка

Начин на приготвяне:
Нарежете лука на ситно, добавете го в купа с мляното месо.
Сложете яйце, галета, сол и черен пипер по вкус и малко кимион.
Омесете каймата и оформете малки кюфтета.
В тиган сложете олиото и запържете кюфтетата до златисто, като перидично ги обръщате да се запържат равномерно.
Извадете върху домакинска хартия и махнете останалата мазнина.
Сложете тигана отново на котлона и добавете маслото с малко зехтин.
Отцедете гъбите от маринатата, аз ползвах цели от буркан, ако ползвате прясни гъби ги нарежете на едро.
Сложете ги в маслото и запържете до златисто.
Нарежете чесъна на ситно и го добавете със сол и черен пипер. Разбъркайте и сипете бульона.
Добавете червен пипер, аз ползвах лют за нотка пикантност.
Върнете кюфтетата в тигана и захлупете с капак.
Гответе 10 мин до редуциране на бульона, течността трябва да остане наполовина.
Сипете течна сметана за готвене, разбъркайте и оставете за няколко минутки.
Накрая поръсете със ситно нарязан магданоз и поднесете.

За още интересни рецепти може да се абонирате за канала ми 👉 YouTube , където споделям видеа с лесни домашно приготвени рецепти.