неделя, 11 август 2024 г.

Печени пиперки с чесън и оцет в буркани - без стерилизация!

 

Печени пиперки с чесън и оцет в буркани - без стерилизация!

Много апетитна рецепта за консервиране на чушки за зимата. Любими са на моето семейство, за втора поред година ги правя и са наистина жестоки. тази седмица ще правя трета партида. За всички, които имат градина и отглеждат зеленчуци, тази рецепта ще ви хареса, ние чушките си купуваме от фермерския пазар или от селските пазари, но си заслужава всеки даден лев! В случая моите бяха люти селски пиперки, защото така поискаха мъжете вкъщи, вие разбира се може да ползвате нелюти. Приготвят се супер лесно, единствено повече време ми отне да ги почистя и изтърбуша, но с помощ от синът ми между сладки приказки и тази процедура не я усетихме. Така консервирани тези чушки може да се хапват само след няколко дни, честно казано до зимата не остават 😀 Бурканите не ги стерилизирам и изварявам, затварям докато пипера е горещ и обръщам с капачката надолу, не съм имала нито един проблемен буркан. Вярно, изяждаме ги бързо, до няколко месеца, но на мен не ми трябват консерви, които да ми стоят с години. Много вксуни, препоръчвам да опитате!

Абонирайте се и за канала ми в YouTube като НАТИСНЕТЕ ТУК където може да гледате интересни видео рецепти, които приготвям лично в домашни условия. Ако харесвате рецептите ми, лесно може да ме последвате и в социалните мрежи, като натиснете на притурките за различните мрежи в страничната лента на блога. Сърдечно благодаря!

Продукти - за една партида /6 буркана/

Чушки - 3 кг
Олио - 12 с.л. + 50 мл
Оцет - до резката на бурканите
Чесън - 2 глави
Магданоз - 1 връзка
Моркови - 3 бр големи
Сол - 6 ч.л. /по една за всеки буркан/
Захар - 6 с.л. /по една за всеки буркан/
Черен пипер - по няколко зърна в буркан

Начин на приготвяне:

Почистете и махнете дръжките на чушките. 
Сложете 50мл олио в голяма дълбока тава, аз ползвах тава в която правя лютеница и добавете в нея чушките. 
В началото докато пиперките са сурови, обема им е много голям, за това трябва голям съд в който удобно ще ги изпечете. 
Сложете в загрята фурна на 200C и печете около 30мин до златист цвят на чушките. 
През това време пригответе бурканите и останалите продукти.
Морковите и чесъна почистете и нарежете на колелца, магданоза на ситно.
Във всеки буркан на дъното първо сипете оцет, количество до резката на бурканите, по 2 с.л. олио, по лъжица сол и захар и няколко зърна черен пипер.
Сложете от морковите, чесъна и магданоза във всеки буркан.
При готовност извадете чушките от фурната, не ги чакайте да се охладят. Още горещи започнете да пълните бурканите, като ги запълните до горе.
В тавата в която сте ги пекли ще се е отделила течност от чушките, вземете с лъжица от нея и сипете в бурканите.
Затворете добре с капачките и обърнете бурканите. 
Оставете ги с капачката надолу за едно денонощие, на следващия ден ги обърнете и складирайте на тъмно и проветриво място.
Пиперките са готови за консумация след няколко дни, при отваряне съхранявайте в хладилник.

Да ви е вкусно!

Препоръчвам ви да видите и опитате рецептата ми за страхотна мързелива лютеничка НАТИСНЕТЕ ТУК и апетитната туршия със зелени домати и карфиол НАТИСНЕТЕ ТУК


Готовите пиперки без варене

Подготовка на бурканите

Подготовка за консервиране на печени чушки